Halaman

Teman Tersayang

Terdapat ralat dalam alat ini

April 18, 2010

Gubahan bunga menenangkan jiwa

....Malam semalam aku takde ape nak buat. Nak berblogging, anak-anak pulak dah chup...
....So aku teringat akan bunga-bunga plastikku yang dah lama ternganga dalam bakul tu....
....Ekceli, rumah aku baru buat renovation, so jambangan bunga-bunga tu aku buka dan simpan didalam bakul....
.....Selepas bersalin hampir 3 bulan setengah barulah aku berpeluang nak menggubah semula bunga-bunga nie...


...bunga-bunga nie dah bertahun-tahun usianya ...dalam 10 tahun tak salah aku...
....tp oleh kerana ianya masih tahan dan warna pun masih cantik....
...aku masih menyimpannya hingga kini...


....span keras ni aku beli petang sebelumnya...

....pasu ini pulak aku beli ketika ada pameran di Kompleks Kraf kat KL....



....mula-mula masukkan span keras ke dalam pasu...ketatkanlah dengan menggunakan span keras yang dipotong mengikut kesesuaian ukuran...


...cucukkan daun dahulu di sekeliling span....

....cucukkan pula bunga ros yang bersaiz besar dahulu.....


...diikuti dengan bunga ros bersaiz sederhana....

...dan akhir sekali bunga-bunga kecil dicelah-celah ruang yang kosong...
....letakkan bunga-bunga kecil ini sehingga menutupi ruang-ruang kosong semua....

....last, aku jambangkan di atas meja konsol...hehe.... oklah tu kan.....

....tadaaa.....;8)....

2 penyulam:

Ummi Hanie berkata...

salam kak sha ...

wahhh...hanie suka tgk demo gubahan bunga ni...

dptt ilmu lagi mlm2 nii..thanx yer...ada gubahan terbaru stail lain nnti akk blogkan yea

i likeeee ;p

Aku dan Sulaman berkata...

thanx ummi...takde benda nak buatlah tuh...pakai hentam je asal jadik..hehe...

 
Real Time Web Analytics