Halaman

Teman Tersayang

Mei 06, 2010

Belajar Menjahit Langsir

Salam....dah lama aku teringin nak belajar macamana nk jahit langsir sendiri....
Sebelum ni aku cuma buat langsir yang simple2 aje... orang kata langsir 'bodoh'...heheh...apa y bodohnye taktaulah...

Aku akan update dari masa ke semasa apa yang aku akan pelajari nanti... Thanx to my sifu...MAI...kerana berbesar hati menurunkan ilmu jahitan langsir nie....Mai nie bukan saja pandai dlm rekaan langsir...malah pakaian, sarung kusyen n ape2 sahaja yang berkaitan dengan jahitan dia amat berkemahiran... kerana minatnya yang amat tinggi dalam seni rekaan...dia belajar sendiri tanpa pendidikan formal...except 2 bulan belajar dengan KEMAS...bagilah apa sahaja design..InsyaAllah dia boleh buat...

Hari ini hari pertama belajar. Aku diperkenalkan dengan pelbagai jenis rekaan langsir...dan pelbagai jenis buku jahitan koleksinye...dia berhabis ribuan ringgit juga untuk membeli bermcm2 versi buku jahitan..rambang mata melihat byk imformasi berguna...banyak tips yang Mai bagi...insyaAllah akan kukongsikan di sini nati..

So....bagi sesiapa yang berminat...selalu-selalulah kesini untuk mengikuti update mengenai jahitan langsir....
Siapa yang tak geram tengok rekaan yang cantik2..ye tak??....nak buat sendiri taktahu...nak tempah...huhuhaha...mahal giler.....takpe2....kita belajar sama2.....jupe lagi nati...daa....nk tdo...dh dekat kul 12 malam.....pic kat atas diambil dari blog lain...

0 penyulam:

 
Real Time Web Analytics